Những nghiên cứu này không chỉ đem lại lợi ích cho sinh viên mà còn đóng góp vào việc nâng cao chất lượng giảng dạy và học tập tại UEF, tạo ra một môi trường học tập linh hoạt và sáng tạo. Sau đây là một số đề tài nghiên cứu khoa học tiêu biểu của sinh viên Khoa tiếng Anh qua các năm học:
No.
|
Project title
|
Students
|
Supervisors
|
Academic year 2020-2021
|
|||
1
|
The educational benefits of Kahoot! in enhancing skills: Investigating UEF students' perspectives.
|
1. Lê Nguyễn Ái Nhân
2. Kiều Thị Thu Trang
|
Dr. Nguyễn Thị Quyên
|
2
|
The application of using adventure video games to learn vocabulary for Faculty of English students of Ho Chi Minh City of University of Economics and Finance
|
Nguyễn Trần Quang Minh
|
Dr. Nguyễn Thị Quyên
|
3
|
Strategies for promoting the use of English as a means of communication on campus of Ho Chi Minh City University of Economics and Finance
|
1. Nguyễn Bá Minh Hạnh
2. Nguyễn Trần Thu Hương
|
Dr. Phạm Huy Cường
|
4
|
An investigation into English majors’ needs and perceptions of the IELTS test
|
Bùi Thị Bạch Vân
|
Ms. Bùi Thị Thúy Quyên
|
Academic year 2021-2022
|
|||
1
|
A comparison between the efficacy of Quizlet and Anki in English vocabulary learning of sophomores in the Faculty of English at the Ho Chi Minh City University of Economics and Finance
|
1. Lê Quỳnh Thảo Quyên
2. Ngô Tường Quân
|
Dr. Nguyễn Thị Quyên
|
2
|
The use of resource management strategies among English majors at Ho Chi Minh City University of Economics and Finance
|
1. Ngô Trần Lê Nguyễn Bảo My
2. Phạm Nguyễn Bích Vân
3. Huỳnh Anh Tuấn
|
Dr. Dương Mỹ Thẩm
|
3
|
Non-English majors’ attitudes towards code-switching as a communication strategy at Ho Chi Minh City University of Economics and Finance
|
Trần Thanh Ngân
|
Dr. Dương Mỹ Thẩm
|
Academic year 2022-2023
|
|||
1
|
Investigating the impacts of Vietnamese vowels on English vowel production among Vietnamese university students
|
1. Nguyễn Minh Hảo
2. Phạm Ngọc Phương Thảo
3. Nguyễn Kim Yến Nhi
4. Nguyễn Minh Thư
5. Trần Thị Hồng Nhung
|
Dr. Lưu Thị Mai Vy
|
2
|
A comparative perspective on equivalence in translating Vietnamese social news
|
1. Vũ Ngọc Phương Nhi
2. Hồ Nguyễn Thục Trâm
3. Vũ Nguyễn Nhật Minh
|
Mr.Lê Công Thiện
|
3
|
Investigating strategies for developing pronunciation skills for english-major students at Ho Chi Minh City University of Economics and Finance
|
1. Nguyễn Trúc Anh
2. Võ Quốc Cường
3. Trần Lê Thu Hương
4. Trần Ngọc Qúy
|
Dr. Lưu Thị Mai Vy
|
4
|
EFL students’ perceptions of learner engagement in higher education
|
Lê Quỳnh Thảo Quyên
|
Dr. Dương Mỹ Thẩm
|
5
|
The applications of Facebook in English language learning: Prospects and Challenges
|
Nguyễn Thị Trúc Quỳnh
|
Mr. Nguyễn Đình Tuấn
|
Academic year 2023-2024
|
|||
1
|
Perceived challenges in implementing service-learning in higher education
|
1. Trần Lê Thu Hương
2. Võ Quốc Cường
3. Nguyễn Trúc Anh
|
Assoc. Prof. Dr. Dương Mỹ Thẩm
|
2
|
Perceiving English major students' recognition and attitudes towards the application of automated writing evaluation tool Grammarly (free version) at Ho Chi Minh City University of Economics and Finance
|
Trần Ngọc Quý
|
Mr. Nguyễn Đình Tuấn
|
3
|
Teacher and student voices: A comparison between two perspectives on Grammarly as an
AI-powered tool for enhancing writing skills
|
1. Trần Võ Như Quỳnh
2. Trần Thị Hồng Nhung
3. Nguyễn Minh Hiếu
|
Dr. Lưu Thi Mai Vy
|
4
|
University students’ perceptions of critical thinking in academic writing: A study at UEF
|
Trương Quốc Bình
|
Dr. Lưu Thi Mai Vy
|
Academic year 2024-2025
|
|||
1
|
Navigating EFL Underprivileged Student’s Needs and Problems: A Study at a Universal Education School in Ho Chi Minh City
|
Trương Trúc Quỳnh
Phan Ngọc Trân
|
Dr. Hoàng Viết Hiền
|
2
|
Vietnamese EFL university student’s engagement in language learning through game-based environment
|
1. Nguyễn Trí Bảo
2. Lương Ngọc Hiệp
3. Nguyễn Hoàng Khôi Nguyên
4. Bùi Đức Duy Kha
|
Dr. Phạm Huy Cường
|
3
|
The role of informal English language exposure on writing proficiency
|
1. Trần Xuân Bảo
2. Nguyễn Lê Minh Thiện
|
Ms. Ngô Nguyễn Thiên Duyên
|
4
|
The perceptions of UEF’s English major Third-year students on using the Shadowing technique to improve speaking skills
|
1. Nguyễn Thị Ngọc Thuý
2. Nguyễn Thị Ngọc Phương
3. Nguyễn Minh Thư
4. Trương Lê Anh Huy
|
Ms. Phạm Hướng Ngọc Uyên
|
5
|
Towards sustainable education: Shaping the students’ and teachers’ roles in addressing environmental concerns
|
1. Võ Thị Diễm Quỳnh
2. Đặng Anh Thư
|
Assoc. Prof. Dr. . Dương Mỹ Thẩm
|
6
|
Investigating the prevalence and potential impact of neuromyths on EFL teaching practice: Perspectives from Vietnamese undergraduate teacher candidates
|
Trương Quốc Bình
|
Dr. Lưu Thị Mai Vy
|